Bestuur
Het bestuur vergadert 6-wekelijks en belegt tweemaal per jaar een algemene ledenvergadering. Daarin worden de hoofdlijnen van de vereniging vastgesteld, die door het bestuur worden voorbereid en uitgevoerd. Het bestuur is verder verantwoordelijk voor de externe contacten.
Het bestuur bestaat uit de volgende leden:
- Voorzitter: Ton Rennen: voorzitter@debazuindemeern.nl
- Secretaris: Natasja Braams: secretariaat@debazuindemeern.nl
- Penningmeester: Aniek Wols: penningmeester@debazuindemeern.nl
- 2e Penningmeester: Linda Correljé
- Algemeen bestuurslid: Francis de Beer
Het bestuur wordt bijgestaan door leden voor diverse werkzaamheden, zoals instrumentenbeheer, PR-activiteiten, onderhoud van de website en beheer van de muziekbibliotheek.
Daarnaast zijn er twee commissies actief: de leerlingencommissie en de concertcommissie
Leerlingencommisie
De leerlingencommissie verwelkomt nieuwe leerlingen en vangt hen op in het orkest. De commissie stelt uitvoeringen en muziekkeuze voor – in overleg met de dirigente van het Opstaporkest en het Leerlingenorkest – en organiseert de concerten. Daarnaast verzorgt de commissie de communicatie met de leerlingen en organiseert sociale activiteiten.
Concertcommisie
De concertcommissie levert ideeën voor concerten en muziekkeuze in overleg met de dirigent van het Harmonieorkest. Een belangrijk onderdeel van de werkzaamheden is het organiseren van de concerten inclusief de communicatie met de leden hierover.