Bestuur en commissies

Bestuur

Het bestuur vergadert 6-wekelijks en belegt tweemaal per jaar een algemene ledenvergadering. Daarin worden de hoofdlijnen van de vereniging vastgesteld, die door het bestuur worden voorbereid en uitgevoerd. Het bestuur is verder verantwoordelijk voor de externe contacten.

Het bestuur bestaat uit de volgende leden:

Het bestuur wordt bijgestaan door leden voor diverse werkzaamheden, zoals instrumentenbeheer, PR-activiteiten, onderhoud van de website en beheer van de muziekbibliotheek. 

Daarnaast zijn er twee commissies actief: de leerlingencommissie en de concertcommissie

Leerlingencommisie

De leerlingencommissie verwelkomt nieuwe leerlingen en vangt hen op in het orkest. De commissie  stelt uitvoeringen en muziekkeuze voor – in overleg met de dirigente van het Opstaporkest en het Leerlingenorkest – en organiseert de concerten. Daarnaast verzorgt de commissie de communicatie met de leerlingen en  organiseert sociale activiteiten.

Concertcommisie

De concertcommissie levert ideeën voor concerten en muziekkeuze in overleg met de dirigent van het Harmonieorkest. Een belangrijk onderdeel van de werkzaamheden is het organiseren van de concerten inclusief de communicatie met de leden hierover. 

Dit delen: